Wednesday, May 26, 2010

berakhirnya satu penantian...

jumaat,21 hb mei 2010

1 petang

'wei pait,jpa da bley cek dah!!haha' sms wanud(bkn nama sbnr) diterima.aik??btulkah??
hoho..excited gler..aku pon kalut2 la cekk..tapi hampa...tak diterima masok jpa..luluh hati la gak.
neway aku kena la bt byrn ntuk ke um petang satg..hahax

mama mai bg support kat ak tyme uh..dia lagi suka klu ak dok mesia jee..emm.dy kata maybe itu lah yg terbaek untuk ku..tkpe lae da tak dapat.3 kali interbiu suma tak dapat..hoho.ahmad(shbat ak) suma interbiu dy dapat..huuhu..uwaaaa.. :(


lepas solat jumaat


ak trus bergegas ke bank pi bayar pe suma...sementara nk tggu uh dapat plak sms dr mmbe sorang lagi..amirul fahmi..dia kata jpa baru dok finalise calon.emm hampa dah ak,tk kesah da..
tp dy suruh cek gak,,emm okeh2,aku cek satg

330 petang..

berkali kali semak eSILA tp tak ada perubahan pon..so aku pon bt packing terakhir cek mna brg2 tertinggal ke apa ke...dlm masa yg sama ada gak la orang len spt bedil yati suruh ak cek kat depa ...depa dah pi dah kl..hhuhu..nk buat camna..then kul 4 petang aku cek la b4 nk bertolak...tggu ayah takmai lagi..then cek lagi ang result da kuar,,,hahaha..cek len pi laaa bkn rugi pon kan?

dipendekkan cerita....aku dapat...alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah...huhu..aku jerit kat mak ak kata dapat..tnya nk terima ke tak.tp respon tak spt yg aku harapkan laa...mama nanges..dia kan suka ak blajar dalam ja..dy tanak ak p oversea..aduhhhh

dilemma bermula..nk pi ke tak?bkn senang nk dpat pi oversea..peluang dah diberi..emm
malam tu aku bt istikharah laa..yg tu pilihan yg ada..n akhirnya ak pilih jpa..gtaw kat mak ak kata ak dapat twining program so tak lama la kat oversea ngat.n ak jugak ley fly..n mama paham gak...n restu..jiran2 ngan makcik2 pon convince dy..alhamdulillah..thanks mama....so aku tak pi la UM...HOHOHHO

so,aku akan mulakan hidop baru di intec nnti!!insyaAllah....kepada rakan 2 len yg dapat eiqa,ahmad,dent,pakdin,sohimi,safuan,rasyidah dll thniah ea.yg tak dpat pon jgn keciwa ngat,bedil,mirul,yati,suffi..n yg len2 uh..la tahzan..huhu..ingat muiz msg ak satu sms yg agak optimis "bljar kat mna2 pon sama jaa.."haha..btulka??emm ok la tu kot.kan?



berakhir penantian,tempuhi keraguan,bermula satu lagi pengembaraan.yeah!!

No comments: