Tuesday, October 25, 2011

zaman den kat intec nak abes da.

IMU pathway. .muet. ielts. interview. alevel. (halfway done). \( n..n)/

assalamualaikum

alhamdulillah.. jalan cerita aku kat INTEC ni dah nak tamat dah kot.
aku dah berada kat akhir-akhir semester last kat tempat pengajian ni...
after dah lepasi beberapa stages sebagai seorang candidate IMU (international medical university) kat bukit jalil tu.

interview IMU baru je lepas minggu lepas.
alhamdulillah everything went fine although im the first person to be interviewed.
cuma takbest sikit bila dia tnya aku suka baca buku apa?fav author..fav doctor..
mana la aku ni ulat buku kan. :)
apepun alhamdulillah sebab da lepas.
doctor chinese and arab yg interview aku tu nice and friendly. i admire them.

and IELTS test pon da lepas. walaupun cukup-cukup makan.
alhamdulillah, band 7.
mula-mula tu zul housemate aku check dlu. pastu nazri. dorang dapat band 8 and 7 respectively.
IMU nak band 7. aku memang sejak dari dlu tak yakin aku boleh buat.
almaklumlah, sejak bila pait kedah ni tera english kan.
time nak bukak tu hati berdebar-debar mcm aku kena kacau antu haritu. and bila result dia keluar..
ak cover tangan kat skrin laptop.and selak result sket2. haha. bila taw lepas.. :)
rasa mcm dapat rahmat Allah.

agak2 mcm mana la rasanya bila baru masuk Islam kan. msti mcm waaaahhhh~~!!!! best gler.

and yang tinggal is MUET and Alevel exam. dah tak lama lagi dah. trial alevel is next week. preparation>>> 5% je baru!
memang damn pack la bila tengok jadual tu kan. rasa mcm nak mati.. tapi dok malas study gak . apela aku ni.

yang tak tahan tu, setiap kali ada exam or test aku mesti homesick. mana taknya, berturut-turut event ni. tak dapat balik rumah. tapi bila mak, ayah, wan ,tok, bagi kata-kata semangat malam sebelum exam tu, and abang-abang silat pon bagi dorongan, aku sedar aku bukan seorang. lagipun, hidup Bertuhan kan. we will never walk alone. and rasa grateful sangat ada orang yang care kat kita :)
Allah yubarik fiikum.

hehe. best gak .at last boleh ada kat umah, walaupun 4 hari ja.

strive strive strive i will survive.!