Thursday, November 15, 2012

Warming Up - hi, name is faa izz

entry aku akan rojak2 lepas ni. i mean english and bahasa sekali.

each time aku nak introduce diri kat international student or chinese student yang lain, usually it will go like this ,

'' hello, my name is fa-iz'' aku cakap sepatah sepatah. FA. IZ.

tapi selalunya orang akan cakap
FAHIZZ  ?
AFFIZ    ?
HAFIZ ... and macam2 lagi lah. kadang2 nama tu tak nama Malaysia langsung. dan selalu jugak selepas 3 attempt dorang tk berjaya.. aku akan sebut huruf tu satu satu. Macam cikgu tadika je . huhu.

'' Eff. eaa.. aiii.. zack.. FA. IZ. ''
baru la dorang akan cakap '' ohh... faiiiiizz'' ( gaya pronounce dia faeiiiizzzz)

so selepas kejadian tu aku sebutkan fa dengan laju diikuti oleh iz yg sangat panjang. hehe. seriously klu akeel, budak australia tu jumpa aku mesti dia akan cakap '' faeizzzzzz my bro, whassup.''

-,- tak kesahla. jnji dorang kenal aku pon sudah la kan. haha. at least ada gaya panggilan baru and orang tak mistakenly call me by wrong name.

haa, and banyak jugak senior2 aku panggil aku nama yang salah, walaupun dorang pun melayu. haziq, hafiz, afiq,.. mybelah sebab aku ni tak sepopular haziq or afiq ke ape kan. sebab faiz mmg sangat common rite? senang je kot nak sebut.

bila jadi dorang punya simulated patient, and dorang buat mistake panggil nama aku silap banyak kali.. aku biasanya akan cakap cmni.
'' my name is mr. banana'' or '' my name is zack''
 : p
tapi selalunya pakai zack la. sebab tu alphabet terakhir kat nama faiz. panggil eff pon boleh tpi macam F*** tu je kan.

oh, entry ni mengingatkan sorang member yg sangat particular tentang nama panggilan dia. haha!
ja neee.. jumpak lagi.

No comments: