Wednesday, March 16, 2011

kun fayakun

assalamualaikum..
biasa dengar tak term '' kun fayakun?''
sape tak biasa dengar tak thu lah cek nak kata apa.sah2 kantoi tak penah baca surah yasin.
orang tengok citer AMD (aku masih dara) pon taw...haha

maksudnye..(jadi, maka jadilah)
so ini menjelaskan kita bahawa Allah tu Maha Berkuasa.
bila Dia perintahkan sesuatu untuk berlaku,maka definitely bnda tu akan berlaku, even bnda2 yang tak logik pon pada otak kita.

contohnya, kita sangkakan bahawa jepun tu dah buat mcm2 so possibly negara dorang takkan affected by bencana alam. dorang tak bina sistem penggera lah..bgunan tahan goyang dan sebagainya but still kena jugak.. siap ada gas radioaktif bocor lagi.

and puak2 illuminati pon tak sangka rakyat Mesir akan bangkit beramai ramai atas nama Egyptian melalui ''revolusi facebook'' ...and rancangan dorang yg selama ini berjalan mengikut perancangan dorang ni ( reolusi perancis, WW2, WTC runtuh....dsb) kini telah terkeluar dari perkiraan. haa nmpak sangat lah Allah ni Maha Berkuasa. rakyat Mesir yang selama ni pengotor disebabkan pemerintahan Pak Gad kini dah jadi better..(betol tak ?budak yang ada kat Mesir boleh konfemkan kot....hehe)

aku pon tak pernah sangka member aku sorang ni akan peluk Islam balik...sangat2 tak sangka. tapi tu lah..kun fayakun... lagipun hidayah tu milik Allah kan... so hepi giler lah bile tambah lagi sorang sedara Muslim...alhamdulillah..b4 ni pernah da putus asa ngan dia..tapi ..kun fayakun..

so janganla kita berputus asa even kita rasa diri kita ni tak boleh sangat dah...sentiasa yakin Allah akan membantu... dan jadikan doa sebagai senjata kita. insyaAllah segala halangan akan dipermudahkan... ada je budak2 around aku yang seakan akan putus asa.. tapi aku harap dorongan kitorang akan kuatkan die balik.huhu

No comments: