Monday, December 20, 2010

mama sy dulu polis oh.

polis sentry one two jaga,
polis mati pencuri jaga :)

kita men pon dok gna pantun oh.engat apa ke?huhu

dulu kan mak aku nih aku engatkan keje jadi guru sementara jer..ajar bahasa,
maklumlah student sastera...

tp lepas pi kenduri terbukalah satu cter lagi..huhu

mama sebenarnya nk jadi polis...mklumlah...anak askar ~
result pon bgus..pi interbiu pon dapat..pas dengan cemerlangnya..
kawat mmg mantap ah.huhu

tp mmg nk kata tade rezeki kan. kita cuba seribu daya kalau Allah tanak bg takkan dapat punya..

sebab hari dapat surat tu..mama saya dah nmpak dah posmen bg surat..tp pastu posmen bg kat wakil kampung kat kodiang kedah....yg mna dia ni orang kuat UMNO lah ..tp wan saya ni orang belah perlis.. so dorang engat mama saya tak boleh la dapat surat tu.dengan alasan perlis byk Pas (masa tu politik kuat gilaaa............) dan mama bkn anak tempatan...(dr kg len.).

dorang nk tolong anak Umno je padahal wan saya pon Umno gak cuma dia salu aktif belah sanglang so orang kg tak kenal lah.

mama nk pi mengadu kat wan, wan tadak kat umah.
nk ngadu kt ayah (time tu tak kawen lg), ayah dok kat university plak..huhu

last2 tak dapat lah jd polis.klu tak sekarang ni dah jawatan gila tinggi dah...
hee...rupanya byk lah sebab lg mama ta kerja...bkn sebab takde kelayakan.
REZEKI tu yg menentukan

tok saya bagitaw mama time dlu:

" ang tak dapat bukan apa. aura jodoh (ngan ayah) kuat lagi kot.nti tak sekufu tak kawen plak"

:P

~ta bley bayang oh,,bapak cikgu mama polis~ta sekufu tuh...haha

No comments: