Monday, November 22, 2010

cartoon manhwa manga

assalaamualaikum pakcik2 makcik2~ haha
new entry comin
haha.ukay2.
cuti yg amadd..eh agak panjangggg nih terasa membusankan kalaw tak diisi.
so aku ada la menonton filem2 english korea n jepun sket...
haha.



FILEM ENGLISH & COMICS

kalaw citer english ni aku tengok antaranya chuck, prom night, 17 again...n heroes.


cter heroes aku rasa paling bermakna sebab season 1 tu pasal nk stopkan the future. kononnya mcm nak stopkan new york meletop kebaboomm...
so aku teringat pasal hari kiamat neyh.huhu.kalaw ampa nk taw..mmg tak lama dah.dy akan jadi dalam waktu kita..sekarang nih.aih.

cter english ni kalaw dibuat dalam komik. tp ak ta bpe suke lah.haha

>>>>>>>>>>>>>>>marvel komik



';././'/..,) KOREAN DRAMA N MANHWA ;''/./.'.

cter korea pon tgk jugak...tapi tak byk. kat umah tadak astro.haha. tgk sassy girl jewp pon.



kbyknnya suma cter jiwang lah. korea ni mmg kegilaan remaja sekarang tak kira laki n pompuan.haha. sorang membe ak ada tny knp tadak kat panggung wayang cter korea.
taw ak jawab pe? sebab nti drrozmey jadi sedey gila babeng.sbb cter korea mesti pecah panggung glerr...haha.

n buad yang nk baca dlm bentuk buku.bacalah manhwa. yang ni komik versi korea. cintan cintun jiwang lah.heheh


antara manhwa yg aku ta penah baca.haha

!~ NIPPON FILM / ANIME & MANGA ~!

jepon pon aku layan jugak.antara yg dah sempat tgk ialah my bos my hero, digimon , mr brain...



apa aku suka pasal cter2 nih ialah dy punya expresi muka.. actionnyaa..mmg bes.
bnda kecik pon boleh jadi besar.( antaranya dlm my bos my hero., lembu sekoq pon dy highlightkan dgn lagu gila bapak misteri..ada lampu spotlight kat belakang,,pergh~!!)



haha.tengok dy punya expression.gila bapak

and kalaw tgk memang plot dy mcm manga, komik jepon.sejibik.tu yang bes tuh.


naruto chibi version....suke2
~comparison~

kalaw nk compare mmg ada pasal filem2 barat and filem timur.
apa yang ak nmpak dari segi expression love tu sendiri.

kalaw barat..expression nye explicit sket.korang faham2 lah. peluk sana cium sini..n seterusnya.(abaikan..)
so pandangan dari kaca mata aku lah (ak tak rabun k) cter dari barat ni tak brape senonoh sgt n ta sesuai untuk tontonan bebudak.haha. tapi action n storyline mmg besz..thumbs up lah.

about citer dari timur pulak... essence of adat2 kesantunan dan budi bahasa tu still dikekalkan.hee. tu yang saia suka nih. kalau cter jiwang n nk expresskan love @ conta pon tak la keterlaluan. nilai malu tu maseh ada. romantiknya sweet. action pon menghiburkan walaupon tak la segempak filem barat. tp apa yg aku boleh buat spekulasi.. sesuai untok tontonan umum.heheh.

ps: cter melayu pon boleh tahan.cuma ada la bbrapa tuh yg sampai nk sekat tayangan harry potter.heheh.hape daa.. tp salute kat animasi malaysia spt upin ipin n saladin :)

sekian saja sekian
coretan dari ak
kalaw ada salah dan silap
harap dapat dimaafi~adios

No comments: